Pedagogický přístup

Lesní klub V Údolí nabízí alternativu k tradičnímu předškolnímu vzdělávání. Přínos lesního klubu je v celoročním každodenním pobytu v přírodě. Příroda probouzí aktivitu a fantazii, pár větví v lese jednou představují lochnessku, mapu k pokladu a jindy i zázemí k dětskému divadlu. Dalším přínosem je přítomnost dvou dospělých na menší počet dětí – máme tak možnost se dětem věnovat indivuiduálně a umožnit vytvoření vícero menších skupinek dle potřeb a zájmů dětí. Navazujeme na programové pojetí Asociace lesních mateřských školek, která nám také poskytuje legislativní a odborné podklady. Pedagogický plán a jednotlivé programy navazují na roční období a jsou tvořeny tak, aby děti vedly k přirozenému a uctivému mezilidskému vztahu a vztahu mezi člověkem a přírodou. Poměr připravených aktivit udržujeme v rovnováze s iniciativou, která vznikne z vnitřní potřeby dítěte (volná hra). Zásadní většina prožitkového učení probíhá v přírodě, občas k nám zavítají odborníci na nejrůznější okruhy (představení netopýrů, odborné chytání drobného ptactva do sítě, a jiné) a také jezdíme s dětmi za kulturou do divadla. 

Sedm principů výchovy je doplněno o 7 ctností a 7 prostředků, se kterými v LK pracujeme.

Principy:

Ctnosti, které u dětí rozvíjíme:

Pracujeme se zážitky, které děti během dne prožijí. Tak pomáháme dětem uvědomit si vlastní kvality a vědomě pracovat na těch slabších. Učíme děti respektu k různosti druhých a oceňování jejich předností. Vedeme je k samostatnosti a vyšší zodpovědnosti. 

Rozvoj ctností nám pomáhá nastavovat přirozená pravidla lidskosti v dětské skupině a vést děti k osvojení základních hodnot, na nichž je založena naše společnost.